Pridané od o 2. marca 2012 v Sociálne siete | 0 komentárov

V tomto článku si môžme vysvetliť niekoľko základných vecí týkajúcich sa Timelinu a jeho využitie pre Vašu značku alebo produkt.

Čo to Timeline je a čo pre Vás znamená ?

Asi ako prvé bude najlepšie vysvetliť prvotnú ideu Timelinu. Facebook ho navrhol a vlastne spustil pre užívateľov aby mohli lepšie vyrozprávať svoj životný príbeh a prehľadne ho usporiadať na časovej osi. Keďže sa tento krok uchytil, plánoval Facebook už dávnejšie spustiť túto službu aj pre značky, produkty čiže stránky v globálnom ponímaní a tým priniesť všetky výhody užívateľských profilov aj do stránok.

Vlastníci stánok by mohli byť zmenami nadšení nakoľko FB im ponúkol obrovský priestor na sebarealizáciu nie len v podobe úvodného obrázku (pozor na pravidlá – vysvetlím nižšie) ale aj možnosťou upravovať si jednotlivé záložky a ich poradie. V neposlednej rade je tu aj označenie dôležitých bodov v živote každej značky či produktu pomocou Milestone – ciže akýmsi míľnikom, ktorým vyžnačíte na časovej osi pre Vás dôležité údaje. Napr. založenie značky, prvé predané produkty, inovácie produktov atď….

Timeline je skvelá voľba pre rozvoj interakcie s Vašimi fanúšikmi. Tu je potrebné si uvedomiť že táto zmena nevedie k zlepšeniu Vášho predaja ale k zlepšeniu komunikácie Vašej značky k fanúšikom a potencionálnym zákazníkom.

Je pre Vás dôležité uvodemiť si, že nové Facebook Pages – stránky sú to čo sa úžívateľom zobrazí ak navštívia Vašu značku alebo produkt na Facebook-u. Už nie je možné vytvárať automatické presmerovania na vytvorené úvodné stránky ako tomu bolo v minulosti. To najdôležitejšie je, že každá časť stránky zohráva odteraz dôležitú úlohu a dotvára celkový obraz stránky, Vašej značky alebo produktu či služby.

Úvodný obrázok – hlavička stránky

Úvodný obrázok (851 x 315 px) je momentálne najdôležitejšou časťou Vašej fan-stránky. Je to prvé čo uvidí každý návštevník po príchode na stránku. Pri voľbe úvodného obrázku treba však mať na pamäti niekoľko základných pravidiel, ktoré Vám neodporúčam porušovať 🙂 :

  1. Neuvádzajte do úvodného obrázku kontaktné informácie ako napr. telefón a pod. Z dôvodu, že Facebook vyžaduje aby tieto obrázky boli čo najmenej otravné pre užívateľov a splnili svoj účel ” Uvádzanie kontaktných informácii je proti pravidlám Facebook-u “.
  2. Nenúťte návštevníkov k žiadnej facebook činnosti, napr. aby sa stali Vašimi fanúšikmi, odkázali na Vás a pod. Tieto nabádania sú taktiež v rozpore s pravidlami.
  3. Neklamať. Nesľubujte niečo čo nemôžete splniť 🙂 nie len že je to v rozpore s pravidlami ale žiaden markéter by nemal svojich zákazníkov zavádzať. Takáto činnosť sa Vám väčšinou vráti 🙂

Facebook chce aby ste túto sekciu stránky využili na priblíženie charakteru značky, produktu, jeho jedinečnosti, určite máte stovky fotografií ktoré ležia nepoužité na Vašich harddiskoch. Použite ich 🙂

Profilový obrázok

Profilový obrázok je druhé najdôležitejší vizuálny element stránky. Rozmer obrázku je 125 x 125 px. Toto je najvhodnejšie miesto pre logo alebo značku ktorá Vás vystihuje. Tento obrázok sa zobrazí samozrejme pri každom Vašom príspevku ako miniatúra. Názov stánky, čiže napr. značka sa zobrazuje hneď napravo od obrázku.

Kam zmizli Taby ? 🙂

 

V podstate nikam, staré záložky nahradili tlačidlá – záložky napravo. Na trvalo sa zobrazujú 4 a z toho prvé dva tzv. Apps buttons sú rezervované pre fotografie a Like-y. Ďalšie dva ostávajú na Vás. Výber je jednoduchý ak máte aplikáciu, ktorá potrebuje propagáciu umiestnite ju práve na toto miesto, prípadne ho môžete využiť na aplikáciu Udalosti a pod.

Viac v druhej časti už čoskoro 🙂