Pridané od o 26. marca 2012 v Sociálne siete | 0 komentárov

Určite každý z vás narazil na firmu, ktorá na Facebooku vystupuje ako osoba. Má vytvorený profil a tvári sa ako váš priateľ. Nie je to správne. Dnes sa spolu pozrieme na rozdiely medzi Facebook profilom a Facebook stránkou.

FACEBOOK PROFIL

Každý profil predstavuje fyzickú osobu, ktorá je registrovaná na sociálnej sieti Facebook. Má svoje meno, dátum narodenia, pohlavie, záľuby a množstvo iných parametrov a funkcií ktoré táto sociálna sieť ponúka. Profil získate registráciou, ktorá by mala dodržiavať isté pravidlá ako napríklad:

  • nebudete uvádzať nepravdivé informácie o svojej osobe
  • nebudete vytvárať viac ako jeden profil
  • ako profilovú fotografiu a hlavný obrázok profilu nebudete používať neunikátne, kontaktné a propagačné fotografie nepoužijete svoj profil na komerčné obohatenie, napríklad predajom platených statusov na svojej nástenke

Vy ako osoba sa môžete s inou osobou (iným profilom) spojiť tak, že vytvoríte priateľstvo. Buď prijmete pozvanie od iného priateľa alebo o priateľstvo požiadate vy. Toto je najviac zneužívaná funkcia osobných profilov, vďaka ktorej firmy posielajú náhodne žiadosti o priateľstvo rôznym, väčšinou náhodným osobám.

Limity Facebook profilu
Okrem toho, že používanie profilu pre biznis je proti pravidlám, môžete naraziť aj na limity. Jedným z nich je, že pre vytvorenie priateľstva musia urobiť akciu obidve strany, to znamená, že ak by ste mali firemný profil, zákazník vás nájde, ale k informáciám sa dostane až keď potvrdíte jeho žiadosť o priateľstvo. Ak sa k požadovaným informáciám nedostane hneď, môže odísť ku konkurencii, kde môže uspieť skôr. Obrovskou nevýhodou je aj to, že ak sa o svoj profil nemôžte starať, musíte iným osobám prezradiť svoje prihlasovacie údaje. Ďalším limitom je počet fanúškov. Ten je momentálne na úrovni 5000. Pri dosiahnutí tohto čísla sa s vami nespriatelí nik. Živým príkladom sú profily politikov a niektorých umelcov.

 Tip: ak stále používate Facebook profil pre komerčné účely, je možnosť zmeniť profil na Facebook stránku a premeniť tak priateľov na fanúšikov novo vytvorenej stránky. Pozrite sa ako na to.

FACEBOOK STRÁNKA

Stránky sú pre organizácie, firmy, osobnosti, značky a komunity. Taktiež sa musia riadiť určitými pravidlami. Vy ako fyzická osoba máte možnosť vytvoriť stránku, čím sa stávate jej administrátorom a taktiež môžete voliteľne vystupovať ako vlastník stránky. Vlastníkov aj administrátorov môže byť viac. Ich správu vykonávate v nastaveniach stránky a v praxi to znamená, že o obsah stránky sa môže starať aj Váš poverený pracovník a všetky príspevky pridáva, tak ako vy, pod menom stránky.

Výhody Facebook stránok
Na stránku môžu návštevníci prichádzať bez obmedzení. Celý obsah je verejný a to, či sa návštevník stane fanúšikom je na jeho slobodnom rozhodnutí a vy pre získanie fanúšika nemusíte urobiť žiadnu akciu.

Osloviť ľudí môžte tak, že odkaz na vašu stránku budete zdieľať na súkromnom profile, pozvete priateľov formou notifikácie, alebo stránku budete propagovať mimo Facebooku, prípadne využijete platenú reklamu. Reklamu môžte zobrazovať presne určenej skupine ľudí, ku ktorým by ste inak nemali dosah. Nastavenia a možnosti cielenia reklamy sú pomerne rozsiahle a pre efektívne využitie odporúčame obrátiť sa na niektorú z agentúr, ktorá sa tejto oblasti venuje.

Facebook stránky ponúkajú možnosť pridať sociálne prvky na vaše webové stránky. Návštevníci webových stránok sa tak dozvedia, že komunikujete aj na Facebooku, majú možnosť stať sa fanúšikom priamo z vášho webu pomocou tlačítka páči sa mi to, môžu o vás informovať svojich priateľov pomocou tlačítka poslať správu, môžu vidieť, kto z ich priateľov sa už v minulosti stal vaším fanúšikom, čo môže výrazne pomôcť pri budovaní dôvery k potencionálnym zákazníkom.

Novinkou je aj využívanie geolokačnej služby Miesta (Facebook Places). Ak si v profile správne vyplníte adresu, dostanú vaši fanúšikovia možnosť označiť, že sa práve nachádzajú vo vašej firme alebo pridať udalosť spojenú s vašim miestom v minulosti. Samozrejme nahlásenie sa k danému miestu bude pridané na nástenku daného fanúšika a príspevok uvidia ďalšie osoby.

 Tip: Stránku vytvoríte v jednoduchom sprievodcovi, ktorého nájdete cez tento odkaz.

FACEBOOK APLIKÁCIE A ZÁLOŽKY

Atraktivitu a popularitu Facebook stránok môžete zvýšiť aj používaním aplikácii a záložiek. Je to využitie buď dostupných nástrojov alebo riešení, ktoré pre vás vytvoria digitálne agentúry. Dosiahnete tak napríklad vytvorenie statickej stránky s informáciami, na ktoré chcete smerovať návštevníkov vašej stránky, vytvorenie súťaží, hier, prezentácií, multimediálnych aplikácií a podobne. Cieľom je udržat návštevníkov na vašich stránkách, ponúknuť im unikátny obsah alebo vyvolať u nich zážitok, ktorý môže viesť k odporúčaniu vašej stránky a získaniu nových fanúšikov.

Tu je možností veľmi veľa a aj za pomerne nízke náklady a nenásilnou virálnou formou sa dajú dosiahnuť zaujímavé výsledky a vlastníci stránok tak môžu získať množstvo fanúšikov a potencionálnych zákazníkov. No samozrejme aj tu sa nájde veľa firiem, ktoré aplikácie zneužívajú a namiesto budovania vzťahu otravujú používateľov, porušujú pravidlá a často to vedie k negatívnym reakciám ľudí, ktorí na stránku prídu.

Pre tipy ako používať sociálne siete efektívne a správne sledujte náš blog, našu Facebook stránku alebo zadajte váš kontakt a naše užitočné novinky a informácie budete dostávať emailom.